poniedziałek, 5 grudnia 2016

Orientalne antyczne laleczki.... Gofun dolls... :)

Dwie mniejsze z nich sa ze mna juz od dawna , duza w srodku dotarla calkiem niedawno. Nie znam sie za bardzo na lalkach japonskich czy chinskich ale sa piekne !!!

Wykonane z wypalonej gliny pokrytej specjalna substancja zwana GOFUN., ktora uzyskuje sie specjalna i czasochlonna metoda z muszli ostryg.

Nie jestem znawca... Wiem o lalkach tyle ile dowiedzialam sie od sprzedawcow a to tez bylo dawno temu. Ten chlopiec bez peruki  ok 22 cm (igielnik) prawdopodobnie pochodzi z ok 1890 roku i jesli to prawda to jest tym samym najstarsza lalka w mojej kolekcji.

Lalki : duza Ichimastu Gofun Ningyo Kawaii  ok 45 cm i mniejsza ok 22 cm rowniez w kimono pochodza prawdopodobnie z ok 1920 -1930 roku.

Mam nadzieje ze sie Wam spodobaja :)

Pozdrowienia :)




18 komentarzy:

  1. Wszystkie Twoje lale to dla mnie powrót do dzieciństwa,choć wtedy były tylko lale szmaciane lub plastikowe,sama dodawałam im troszkę ubranek.... Serdecznie pozdrawiam !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w dziecinstwie takich nie mialam :) za to teraz sie nimi ciesze :) przyznam sie ze tez szylam sobie jakies szmacianki na maszynie z pedalem <3 To byly czasy <3 Pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Wygłądają jak mama z dziećmi.
    Ot taka refleksja gdy na nie spojrzałam :-)
    Piękne, cenne, niesamowite i intrygujące.

    OdpowiedzUsuń
  3. pewnie tej łysej nocą bym się wystraszyła -
    ale bez dwóch zdań to bardzo poruszające
    eksponaty są - najwyższa tchnie łagodnością..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi moze ...w sumie troche taka straszna jest ;) Mnie ona fascynuje , sa takie inne od naszych lal :)

      Usuń
  4. Mi się podobają, są trochę straszne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) No moze odrobine straszne sa ale mnie to nie przeszkadza :)

      Usuń
  5. Prawdziwe rarytasy. Są cudowne. Chłopiec ma trochę niepokojącą buzię. Obydwie dziewczynki przygarnęłaby bez mrugnięcia okiem. Zastanawiam się, co jeszcze masz w swojej kolekcji niezwykłych lalek. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) O tak mam wiele lalek ,ktore dotad nie pokazywalam nigdzie ...ale przyjdzie czas :) Pozdrowienia <3

      Usuń
  6. Rzeczywiście piękne. Ta łysawa ma genialny wyraz twarzy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) ma cos w sobie to prawda :) To jedna z moich ulubionych lal :)

      Usuń
  7. Bardzo oryginalne laleczki. Nie znam się na nich, ale wyglądają bardzo dystyngowanie i pięknie!
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę powiedzieć, że zdecydowanie bardziej podobają mi się te laleczki niż europejskie lalki z początku 20ego wieku. Są śliczne, a ten chłopczyk wygląda jak łobuziak, który ma coś na sumieniu ;) Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko kwestia gustu :) Ja przepadam za starymi lalkami ale i nowe potrafia zawrocic mi w glowie :) Pozdrowienia <3

      Usuń

Bardzo dziekuje za odwiedziny i kazde mile slowo komentarza :*